perjantai 6. syyskuuta 2013

Syyslukukauden aloitus

Kesä vierähti ja on aika palata opintojen pariin. Eilen saimme muitten Pöllöjen kanssa valmiiksi tuntisuunnitelman ensi tiistaille. Aihe sinänsä on ”helppo”: Aktivoiva luento ja opetuskeskustelu. Mietityttää vain se, että saammeko opetustuokiossa syvennettyä tätä jo viimeksi käsiteltyä aihetta riittävästi niin, että osallistujille syntyy jotain uusia oivalluksia. Eniten antia varmasti saa osallistujien konkreettisista kokemuksista, siksi opetustuokiossa annetaankin mahdollisimman paljon aikaa kertoa omia kokemuksia.

Löysin myös aikaa tutustua Preziin ja Mindmeisteriakin vähän ideoin opetusvälineenä. Nyt pitäisi ryhmänä vain koota rohkeutta ja alkaa kokeilemaan jotain näitä välineitä opetustuokioissakin.

Törmäsin myös näihin suunnittelun lomassa, muista tutustua tarkemmin:

1 kommentti:

  1. Syventyminen on aika tiukka haaste lyhyessä ajassa. Etenkin jos osallistujilla on vaihteleva lähtötaso, on hankala taata, että sisältö olisi kaikille sopivan haastavalla tasolla. Usein syventyminen on jätettävä yksilön tasolle ja opettaja huolehtii opetustilanteessa virikkeistä ja ohjeistamisesta.

    VastaaPoista

Kiitos kommentistasi