maanantai 3. kesäkuuta 2013

HOPSANSSAA

Junassa on hyvää aikaa rauhoittua opiskelun pariin. Tosin lemmikkivaunussa näyttää tänään olevan aika aktiivisia matkustajia.

Tänään aloitin järjestelmällisemmän Hops-pohdinnan – vähän huomista lähipäivääkin varten. Aikataulun tekeminen oli siitä helpommasta päästä. Oman osaamisen miettiminen oli haastavaa ja valitsinkin lähestymistavaksi jaottelun ammatillisen opettajan osaamisalueista.  Koen, että työelämäosaamiseni on vahvimmalla, mutta pedagoginen osaaminen vaatii kaikista eniten panoksia.

Opinto-oppaasta löytyy valtavasti mielenkiintoisia opintojaksoja. Huomaan, että sitä kannatta selata usein, koska nuo mielenkiinnon kohteet vaihtelevat näköjään jokaisella lukukerralla. Pyrinkin nyt listaamaan KAIKKI muut opinnot, jotka vähänkin kiinnostavat ja joiden koen olevan hyödyksi itselleni – siitähän on sitten hyvä valita.

Tällä hetkellä on aika kirkas näkemys siitä, minkälainen opettaja haluan olla – mielenkiintoista nähdä muuttuuko mielikuva tässä opintojen aikana.


Tein perjantain esittäytymisen foorumille kirjallisten ohjeiden mukaan. Sattuipa Optima-päivitys huonoon saumaan. Harmittaa niitten opiskelijoitten puolesta, joille Optima on vieras työkalu. Voi tulla vähän epävarma olo siitä mikä ympäristön virheellistä toimintaa ja mikä kuuluu asiaan. Tuutori olisi kyllä voinut antaa yhtenäiset kirjalliset ja suulliset ohjeet. Jostakin syystä minulta meni ensimmäisessä lähipäivässä ohi tehtävänanto HOPSin pohtimisesta. Se olisi ollut hyvä olla myös Optimassa. Optiman päivityksestä ja muuttuneista tehtävänannoista olisi ollut hyvä mainita lähipäivässäkin – nyt saimme ihmetellä viikon, mitä esittäytymisfoorumin viesteille tapahtui. Tässäpä vähän Jannellekin palautettaJ.

1 kommentti:

  1. Pahoittelut vielä tuosta. Enpä ollut itsekään ihan ajan tasalla serverin päivitysajankohdista...

    VastaaPoista

Kiitos kommentistasi