Junassa on hyvää aikaa rauhoittua opiskelun pariin. Tosin
lemmikkivaunussa näyttää tänään olevan aika aktiivisia matkustajia.
Tänään aloitin järjestelmällisemmän Hops-pohdinnan – vähän
huomista lähipäivääkin varten. Aikataulun tekeminen oli siitä helpommasta
päästä. Oman osaamisen miettiminen oli haastavaa ja valitsinkin
lähestymistavaksi jaottelun ammatillisen opettajan osaamisalueista. Koen, että työelämäosaamiseni on vahvimmalla,
mutta pedagoginen osaaminen vaatii kaikista eniten panoksia.
Opinto-oppaasta löytyy valtavasti mielenkiintoisia
opintojaksoja. Huomaan, että sitä kannatta selata usein, koska nuo
mielenkiinnon kohteet vaihtelevat näköjään jokaisella lukukerralla. Pyrinkin
nyt listaamaan KAIKKI muut opinnot, jotka vähänkin kiinnostavat ja joiden koen
olevan hyödyksi itselleni – siitähän on sitten hyvä valita.
Tällä hetkellä on aika kirkas näkemys siitä, minkälainen
opettaja haluan olla – mielenkiintoista nähdä muuttuuko mielikuva tässä
opintojen aikana.
Tein perjantain esittäytymisen foorumille kirjallisten
ohjeiden mukaan. Sattuipa Optima-päivitys huonoon saumaan. Harmittaa niitten
opiskelijoitten puolesta, joille Optima on vieras työkalu. Voi tulla vähän
epävarma olo siitä mikä ympäristön virheellistä toimintaa ja mikä kuuluu
asiaan. Tuutori olisi kyllä voinut antaa yhtenäiset kirjalliset ja suulliset
ohjeet. Jostakin syystä minulta meni ensimmäisessä lähipäivässä ohi tehtävänanto
HOPSin pohtimisesta. Se olisi ollut hyvä olla myös Optimassa. Optiman
päivityksestä ja muuttuneista tehtävänannoista olisi ollut hyvä mainita
lähipäivässäkin – nyt saimme ihmetellä viikon, mitä esittäytymisfoorumin
viesteille tapahtui. Tässäpä vähän Jannellekin palautettaJ.
Pahoittelut vielä tuosta. Enpä ollut itsekään ihan ajan tasalla serverin päivitysajankohdista...
VastaaPoista